Skolerum
 

Referencer

Hvad andre siger om Sofie

 

Henrik Hartvig

Tidligere skoleleder Livets Skole nuværende forstander for Musikefterskolen i Humble.

”I Marts 2017 ansatte undertegnede Sofie Juul Christensen som lærer og delt klasseleder i 1. klasse, en klasse der på det tidspunkt var udfordret af, mange lærerskift, med deraffølgende uforholdsmæssig meget uro.

Sofie satte i samarbejde med de andre lærere, hurtigt et arbejde med trivsel, opførsel og klasseregler igang, der hurtigt viste gode resultater. Jeg selv mærkede de gode tiltag med arbejdet i klassen på egen krop, da jeg havde 1. klasse til musik. Det var en svær opgave, men med Sofie med i klassen, blev arbejdet meget nemmere, og en egentlig undervisning kunne iværksættes.

Med Sofies store erfaringer med klasserumsledelse, var det naturligt, at det var hendes ideer og erfaring, de brugte som udgangspunkt for arbejdet med klassen.

Sofie er en yderst kompetent, iderig lærer, der er meget tydelig overfor eleverne.

Jeg kan kun give Sofie mine varmeste anbefalinger, og ser hende blomstre et sted/på en skole der er ambitiøs på børnenes og lærerenes vegne”

 

Jofrid Regitzesdatter

Inklusionsvejleder, Skolen På Amagerbro.

”Jeg har haft fornøjelsen at samarbejde med Sofie fra august 2016 til februar 17. Sofie har i den tid vi samarbejdede på Skolen På Amagerbro igangsat flere kreative projekter såsom yoga, mosaikprojekt og musikfrikvarter, der i høj grad styrkede trivslen blandt eleverne.

Sofie havde mange timer på mellemtrinnet, og jeg har oplevet hende som en meget nærværende, autentisk voksen, som børnene betroede sig til. Sofies tiltag og tilstedeværelse havde en utrolig positiv indvirkning på børnenes trivsel. Hun er inspirerende at samarbejde med - altid fyldt med gode ideer og gå-på mod.

Jeg kan kun anbefale Sofie og ønsker hende al mulig held og lykke i fremtiden”.

 

Emma Kirstine Ramløse Torsson

Lærerstuderende ved Den Frie Lærerskole

”Jeg har i foråret 2017 været ansat som lærervikar på Livets skole på Skjulhøj Allé i Vanløse. I den forbindelse har jeg samarbejdet med underviser Sofie Juul Christensen.

Jeg ser Sofie som en underviser, der udviser en stor interesse i at finde frem til det enkelte barns ressourcer og netop gør opmærksom på disse. Når skoen trykker, kigger vi på der hvor det gør ondt, og barnet kommer til orde. I børnehøjde og med en nærværende og fortællende tilgang, baner hun vejen for den tryghed og tillid, der er forudsætningen for det sunde fællesskab og en god klasserumskultur. At den enkelte føler sig mødt, set, accepteret og forstået står centralt tilbage for mig.

Netop hendes fokus på fællesskab og sammenhængskraft, blev sansemæssigt vagt til live i børnehaveklassen en tirsdag eftermiddag. I en rundkreds med hinanden i hænderne øvede eleverne sig i at holde på den energi, der etablerede sig i cirklen. En opgave med et ligeligt fordelt ansvar, og hvor vi alle var med til at skabe netop det rum, hvori den enkelte kunne blive mødt i sit eget udtryk. Til sidemanden sendte vi efter tur et lille klem eller et kærligt ord. En stor prøvelse for tålmodigheden, men også til stor nysgerrighed og forundring.”

 

 

 

Takkebrev

Takkebrev med positive ord til læreren fra elev i 1. klasse, juni 2017.